Schmitz focust zich meer op Nederlandse markt |
|
|
|
Nino Stuivenberg,
vrijdag 15 januari 2021 |
![](https://www.fieldmanager.nl/images/klok.svg) |
| 99 sec |
Schmitz Foam Products: nieuwe mediapartner bij Fieldmanager
Vanuit Limburg en de Verenigde Staten gaan de Proplay shockpads van Schmitz Foam Products de hele wereld over. Maar ook de Nederlandse markt blijft aandacht houden van Schmitz, dat weer proactief aanwezig wil zijn op zijn thuismarkt.
Proplay-Sport van Schmitz |
Schmitz Foam Products is in 1935 opgericht en gevestigd in Roermond. In de jaren tachtig is Schmitz gestart met de ontwikkeling van foam-producten, waarmee het bedrijf inmiddels ook internationaal bekend is in de sportsector. Onder het label Proplay produceert Schmitz shockpads voor kunstgrasvelden; deze liggen wereldwijd in meer dan zeventig landen.
Duurzame productie
Kenmerkend voor de Proplay shockpads van Schmitz is de duurzame productie. Ron Lokhorst, sinds augustus 2020 in dienst als exportmanager bij Schmitz, legt uit: 'We produceren al sinds begin jaren negentig duurzame producten. Voor onze grondstoffen maken wij gebruik van productieresten van crosslinked polyethyleenschuim, afkomstig van schuimproducenten. Bovendien nemen wij Proplay shockpads kosteloos retour als de eigenaar dit wenst. Van retour gekomen Proplay bepalen wij of hergebruik nog mogelijk is. Mocht dat niet het geval zijn, dan recyclen wij de shockpads weer.'
Tekst loopt door onder de foto.
![](https://www.fieldmanager.nl/upload/alineas/86440.jpg?uid=4) | Ron Lokhorst |
|
|
Uit voorraad leverbaar
De toepassing van shockpads is de laatste jaren flink toegenomen. De internationale uitbreiding van Schmitz heeft in 2017 geleid tot de bouw van een tweede fabriek in Coldwater (Michigan, Verenigde Staten). Twee jaar geleden ontstond er schaarste van grondstoffen voor Proplay, waardoor er langere levertijden ontstonden. Vanaf 2019 hebben de activiteiten daarom in het teken gestaan van het uitbreiden van het netwerk van grondstoffenleveranciers. Lokhorst: 'Gelukkig kunnen we nu stellen dat we Proplay uit voorraad of met een beperkte levertijd kunnen leveren. De volgende stap in onze ontwikkeling is de start van de productie van crosslinked polyethyleenschuim in de fabriek in Roermond. Dit is in volle voorbereiding en we kijken er erg naar uit.'
|
'De volgende stap in onze ontwikkeling is de start van de productie van crosslinked polyethyleenschuim in de fabriek in Roermond'
| |
|
Aandacht voor thuismarkt
Door de enorme vraag uit alle hoeken van de wereld heeft de opvolging van de Nederlandse contacten niet altijd de meeste aandacht gehad, vertelt Lokhorst. Daar moet voortaan verandering in komen. 'Het is een van de redenen dat ik gevraagd ben om het verkoopteam van Schmitz te versterken. Het is mijn doel om zoveel mogelijk contacten te leggen op de Nederlandse markt en Schmitz te herintroduceren, zodat ook onze thuismarkt weer een aanspreekpunt voor haar vragen vindt. We staan open voor samenwerking met alle aannemers, kunstgrasproducenten, adviesbureaus en architecten in de sportmarkt. Waar mogelijk informeren we ook gemeentes graag. De situatie met corona maakt dit niet eenvoudig, maar met een beetje creativiteit heb ik er zeker vertrouwen in.'
Een van de manieren om de contacten op de Nederlandse markt aan te wakkeren, is met zichtbaarheid. Schmitz Foam Products is sinds 2021 partner van vakblad Fieldmanager. Lokhorst motiveert: 'Fieldmanager is een autoriteit in de sportsector in Nederland. Een geweldig magazine en de website is informatief en actueel. Voor Schmitz zijn dit perfecte media om verbinding met de markt te vinden.'
|
|
|
![](https://www.fieldmanager.nl/images/inloggen.svg) |
|
Michel Dams
Saturday 16 January 2021 |
|
Succes met de ‘herintroductie’ in de thuismarkt. Misschien is de woonsector of vastgoedsector indirect een doelgroep als het gaat om nieuwe toepassingen voor vloerafwerking. |
|
|
Tip de redactie
|