| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fransestraat 41 6524 HT Nijmegen KvK 10032693
Fysiek abonnement
Over ons Duurzaamheid & NWST Contact Digitaal abonnement Abonneren nieuwsbrief Het team Redactionele spelregels Algemene voorwaarden Disclaimer Privacy Cookies Adverteren Verschijningsdata
|
Succesvolle Green Bullith-Hoaf combinatievrijdag 4 februari 2022Honderd procent elektrische quad met hetelucht onkruidbrander Rein Drost Machinehandel is erin geslaagd om een licht en emissieloos voertuig te maken met een hetelucht-unit met grote werkbreedte en een lage kostprijs per vierkante meter. Deze zogenoemde Green Bullith-Hoaf combinatie is een verkoopsucces.
Rein Drost: 'Wij hebben van alles geprobeerd, maar dat mislukte allemaal. Uiteindelijk hebben wij Menno Looman van Hoaf Infrared Technology benaderd en die heeft de Weedair 1002IB ontwikkeld.' Deze hetelucht onkruidbrander wordt gekoppeld aan de 100% elektrische quad van het merk Green Bullith. Menno Looman vertelt dat de Weedair 1002IB vooral uitblinkt door het lichte gewicht, de compacte vorm en de grote capaciteit. De Green Bullith is een door Rein Drost omgebouwde quad van het merk Yamaha. Er zijn er nu ongeveer 25 operationeel. 'Wij bouwen op voorraad, maar eigenlijk wordt de machine die klaar is altijd direct verkocht.' De laatste exemplaren zijn verkocht aan Heijmans. Spoor De quad wordt onder andere gebruikt als voertuig voor het maaien rond obstakels en controle langs spoortrajecten. De Green Bullith is dankzij de elektrische aandrijving ook veel stiller dan een reguliere quad. Drost: 'Ik weet bijvoorbeeld dat hierdoor de man met de toeter niet meer nodig is bij controles op een quad langs het spoor. De bestuurder hoort de trein nu zelf aankomen en hoeft niet meer gewaarschuwd te worden.' Pluspunten Andere pluspunten zijn bijvoorbeeld de eenvoudige bediening, de werkbreedte, het lage gewicht, het lage stroomverbruik en de fiscale voordelen. Een nadeel noemt Drost het ontbreken van een cabine en de mindere wendbaarheid ten opzichte van een knik-gestuurd voertuig. Tip de redactie
|
|
OVER ONS |
Over ons |
Duurzaamheid & NWST |
Contact |
Het team |
ADVERTEREN EN ABONNEREN |
Fysiek abonnement |
Digitaal abonnement |
Abonneren nieuwsbrief |
Adverteren |
Verschijningsdata |
MEER |
Redactionele spelregels |
Algemene voorwaarden |
Disclaimer |
Privacy |
Cookies |
Archief |
Dossiers |
GIP |
Over ons |
Duurzaamheid & NWST |
Contact |
Het team |
Fysiek abonnement |
Digitaal abonnement |
Abonneren nieuwsbrief |
Adverteren |
Verschijningsdata |
Redactionele spelregels |
Algemene voorwaarden |
Disclaimer |
Privacy |
Cookies |
Gras Innovatie Award |
ADVERTORIAL | ||
AGENDA | ||
ARTIKEL | ||
INGEZONDEN MEDEDELING | ||
NIEUWS | ||
VACATURE | ||
GIP | ||
| ||